یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال در جام ملت‌های آسیا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو
سرخط خبرها

اسلامی: شاهین طبع قمار خیلی خطرناکی کرد | حسین‌زاده می‌توانست بازی را تغییر دهد

  • کد خبر: ۵۲۵۵۵
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
اسلامی: شاهین طبع قمار خیلی خطرناکی کرد | حسین‌زاده می‌توانست بازی را تغییر دهد
محمدرضا اسلامی، مربی خوب بسکتبال کشورمان، معتقد است که سرمربی تیم ملی با انتخاب برخی بازیکنان ناآماده قمار خطرناکی کرده است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، محمدرضا اسلامی سرمربی تیم بسکتبال شورا و شهرداری قزوین درباره شکست برابر تیم نفت آبادان می گوید: بعد از بازی فشرده که در دیدار مقابل مس رفسنجان داشتیم بازیکنان ما تمام تلاش شان را کردند تا بتوانند در مقابل نفت آبادان هم عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند اما به هر حال آبادان تیمی است که برای قهرمانی بسته شده و تجربه حضور برخی از بازیکنان این تیم در تیم ملی به اندازه سن برخی از بازیکنان ماست. به هر صورت از تمام بازیکنانم که با توجه به خستگی و مصدومیت هایی که داشتند با تمام وجود بازی کردند تشکر می کنم. ما بدشانسی هم آوردیم و در ابتدای بازی توپ های مان به داخل سبد نرفت و این باعث شد بچه ها از نظر روحی کمی افت کنند، هر چند تلاش کردیم با تعویض های متمادی شرایط تیم را به شرایط عادی برگردانیم متاسفانه آن شرایط ادامه پیدا کرد. تیم مقابل هم روز قبل از بازی با ما رقابت سبک و راحتی داشت و در مقابل ما هم توانست یک شب رویایی را پشت سر بگذارد که به آنها تبریک می گویم. ما نقاط ضعفی داریم که باید ترمیم کنیم البته نقاط قوتی هم داریم که سعی می کنیم با تقویت آنها جایگاه مناسبی را تا آخر لیگ بدست بیاوریم.

اسلامی درباره شکست تیم ملی برابر سوریه نیز می گوید:فکر می کنم اکثر جامعه بسکتبال با من هم عقیده هستند که تیم ملی ما جلوی یکسری از حریفان10-15 امتیاز جلو است و باور ما برای دیدار با سوریه هم همین بود و این باور هم از بازیکنانی نشات می گیرد که دست پرورده همین مربیان داخلی و لیگ برتر هستند. اگر یخچالی ستاره می شود زیر نظر همین مربیان رشد کرده است. اما اینها باز باعث نمی شود که از شکست برابر سوریه دفاع کنیم و اگر بخواهیم بگوییم هیچ اتفاقی نیفتاده نسبت به توانمندی بسکتبال کشورمان کم لطفی کرده ایم. در چنین شرایطی باید بحث فنی کنیم، همه نقاط قوت تیم را می شناسیم پس بهتر است مشکلات را مطرح شود تا بتوانیم سریعتر آنها را حل کنیم.

او در ادامه می گوید: واقعیت این است اگر در بازی با عربستان هم شوت های بهنام یخچالی تبدیل به امتیاز نمی شد ما در آن دیدار هم به مشکل می خوردیم. سوریه هم آنالیز بسیار خوبی از تیم ما داشت و برایش کار راحتی بود بخواهد بازیکنان کلیدی ایران را شناسایی کند، همانطور که عامه مردم وقتی بازی ایران مقابل عربستان را دیدند گفتند یخچالی خوب شوت می زند، سوریه هم متوجه شد اکثر توپ های ما به 2 بازیکن کلیدی ختم می شود. ما خیلی وقت ها با شوت راحت می توانیم به نتیجه برسیم اما در بازی با سوریه شوت تحت فشار زدیم. آمار بدی داشتیم و در کل شب بد ایران بود. اما در مقابل سوریه راهی را انتخاب کرد تا در دفاع استراحت کند و برای حمله انرژی بالایی داشته باشد. سوری ها بازیکنی در حد قواره حامد حدادی داشتند و برای همین نگران زیر سبد نبودند. دفاعی را انتخاب کردند که بهره وری انرژی داشته باشند. آنها ما را وارد چالشی کردند تا از بازی خودمان فاصله بگیریم. پیک اندرول و بالانس بازی نداشتیم. ما در این دیدار به بازیکن سرعتی نیاز داشتیم و باید تاکتیکی را در نظر می گرفتیم که در حداقل زمان به سبد حریف برسیم اما ما این را ندیدیم و در حین بازی هم نتوانستیم برای آن برنامه ای دشته باشیم. حامد حسین زاده بازیکنی است که نشان داده علیه دفاع ذون می تواند بازیکن تغییر دهنده باشد اما متاسفانه از او زیاد بازی گرفته نشد. جمشیدی تک علیه تک موفق و دست به حلقه است.

اسلامی درباره دفاع ذون نیز می‌گوید: در یکی از کلینیک‌هایی که من حضور داشتم مدرس از ما پرسید بزرگترین نقطه ضعف دفاع ذون چیست؟ همه جواب دادیم شوت می‌خورد. مدرس گفت این درست است، اما شکست در ریباند بزرگترین نقطه ضعف دفاع ذون است. برای همین ما در این دیدار باید از ریباند خوب و بازی سرعتی بهره می‌بردیم، اما دیدیم که در ریباند و حمله مجدد چندان خوب عمل نکردیم. تیمی که شوت را انتخاب می‌کند باید بازیکنان میل به ریباند حمله داشته باشد. تیمی که در معرض دفاع ذون قرار می‌گیرد یکی از راه‌هایی که می‌تواند به حریف فشارر بیاورد با دفاع پرس است. ما باید از دقایق اول این کار را می‌کردیم و فشار مضاعف به حریف وارد می‌کردیم. حسین زاده همانطور که گفتم بازیکنی است که دفاع خوبی دارد و در حمله هم می‌توانست به ایران کمک کند. او حتی می‌توانست گارد آمریکایی سوریه را دفاع و خسته کند. گارد حریف ۳۲ دقیقه بازی کرد این یعنی در دفاع استراحت کرده و در حمله هم روی او فشار زیادی نبوده است. به هر حال سوریه شب رویایی داشت و ما هم بخاطر دور بودن از شرایط مسابقه لطمه خوردیم.


سرمربی شهرداری قزوین درباره ناآماده بودن برخی از ملی پوشان نیز می گوید: باید بگویم دلم برای شاهین طبع سوخت. او مربی پر کار و پر تلاشی است اما به نظرم قمار خیلی خطرناکی سر چند بازیکن کرد، بازیکنانی که ناآماده بودند و هیچ آمادگی چه از لحاظ فیزیکی و چه روانی نداشتند را انتخاب کرد! امیدوارم شاهین طبع این احساس خطر را به همه بازیکنان بدهد که اگر آماده نباشند جایی در تیم ملی ندارند، در این صورت بازیکن می فهمد که باید سخت تمرین کند. در سال گذشته ما بازیکنی داشتیم که بهترین آمار را در پست خودش داشت اما دیده نشد و بازیکنی که آمار ضعیفی داشت به تیم ملی دعوت شد.


اسلامی درباره دعوت نشدن ارسلان کاطمی به تیم ملی هم می گوید: به هر حال نمی توان از توانمندی یکسری از بازیکن ها عبور کرد. می خواهم به عده ای که در فضای مجازی می گویند چرا از ارسلان کاظمی حمایت می شود بگویم بازیکنی که درافتNBA  شده و در NCAA باز کرده حتما توانمندی هایی دارد. همه می دانیم آمریکا مثل ایران نیست که مثلا چون فلان بازیکن در لیست قبلی بوده حالا اگر ناآماده هم باشد باز دعوت شود. آنجا به نحوه عملکرد بازیکن نمره می دهند. ارسلان هم قطعا بازیکن توانمندی است و در ریباند همیشه عملکرد خوبی داشته و می توانست بخشی از مشکلات ریباند ما را پوشش دهد. در جابه جایی حمله به دفاع کمک می کرد. کات های مکمل را خوب می شناسد و انجام می دهد. اگر بحث سلیقه و فنی باشد باید سرمربی تیم پاسخ دهد اما اگر واقعا بحث کدورت است خواهش می کنم به عنوان یک بسکتبالیست کدورت ها کنار گذاشته شود تا تیم ملی همدل و قوی داشته باشیم. بدی اینجاست که دو طرف در این باره صحبت نمی کنند خود ارسلان هم سکوت کرده و حرفی در این باره نمی زند برای همین ما هم خیلی نمی توانیم اظهارنظر کنیم چون نمی دانیم دقیقا ماجرا از چه قرار است اما شاهین طبع قطعا جواب قانع کننده ای باید داشته باشد.

او در پایان می گوید: تیم ملی روزهای سختی را سپری کرده و امیدوارم پنجره دوم زودتر شروع شود تا بسکتبال ما از این شوک بیرون بیاید، همه ناراحت هستیم و نیاز به چند برد داریم تا دوباره به شرایط ایده آل بازگردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->